tvåtusentolv del 2

Det är fortfarande något jag försöker går igenom och jag vet inte hur lång tid det kommer ta tills allt har blivit bättre.

En till sak som har hänt är att jag har lyckats förlora en till vän. Vi var inte lika bra vän som med min förra med ändå, att jag har förlorat ännu en av exakt samma anledning. Det gör bara för ont att veta att en person som jag lita på gjorde precis samma misstag.
Det har fått mig att inse att kunna lita på folk är nog inget altenativ för mig längre. Nu så är det enda jag kan göra är att hoppas att de andra som jag har öppnat mig för inte sviker mig på samma sätt.
Jag märker verkligen stor skillnad med min nya klass och min gamla. Jag är så glad över att vi har haft tjejkvällar med mina saknade tjejer och haft filmkväll med hela klassen också. Jag märker verkligen direkt att jag är så mycket mer bekvämare med min gamla klass än min nya. Men jag antar att jag snart kommer kunna känna det med ES12 också.

Jag känner nu när julspexet är över så kanske dramat i klassen kommer minskas lite. Eftersom att spexet var något som vi planera helt själv utan lärare så blir det enklare för bråk när det gäller att bestämma roller osv. Men nu när det är över så känns det så mycket bättre. Nu kommer alla fokusera mer på sagan. Ingen som bestämmer, utan bara gör det vi ska göra.
Dock så var spexet otroligt kul ändå. Vi jobba alla tillsammans och det är egentligen helt otroligt att lyckades genom allt utan bråk. Visst vi tjafsa lite när det gällde när vi skulle öva och så men annars så lyckades vi så mycket bättre än de andra estetklasserna, vilket känns så otroligt bra.

Julafton är över och en underbar sak är sminkpaletten som jag fick i jul har jag verkligen blivit mer inspirerat att hålla på mer med smink. Bara den korta sminklektionen vi hade i skolan gjorde att jag bara vela hålla på med smink ännu mer. Så glad över att vi får chans att hålla på med de under skoltid. Vi får se om jag ens kommer sminka mig varje dag i skolan men eftersom jag är morgontrött så ska jag iallafall försöka komma upp för att göra nya sminkningar. Jag ska försöka hitta mer saker som kan inspirera mig. Att göra mer ''galnare'' sminkningar är något som jag har fastnat mest för. Under åren så kommer jag lägga upp olika sminkningar som jag har provat mig på.

Imorgon är det sista dagen på 2012. Jag har varit lycklig, ledsen, arg. Skrattat enormt mycket och ändå gråtit så mycket också.
Så mycket har hänt. Underbara saker som får mig att le när jag bara tänker tillbaka på det. Och dåliga saker som jag ångrar men får försöka att leva med det.
Men jag antar att det är så det alltid kommer vara så varje år. Det är inget vi kan göra något åt. Vi kommer aldrig kunna ha ett perfekt år utan massa drama och sorg. Det är bara sånt vi får leva med. Men det ska inte behöva förstöra resten av året. Trots allt som har hänt så antar jag att allt händer av en anledning. Inget som vi kan styra över. 
Men snart är det ett nytt år. Snart är det 2013 och många nya saker kommer hända. Några bra och några dåliga. Men jag antar att sånt är livet. Jag kan bara säga att jag hoppas verkligen att 2013 kommer bli ett bra år. Jag ska iallafall försöka se till så att året kommer bli bra. 

Bara att se framåt och försöka vara positv när det väl behövs. Jag ska se till så att det nya året kommer vara en av dem bästa.