Veronica Maggio

 
Jag har otroligt blandade känslor efter igårkväll. Eftersom nästan alla skulle se på Veronica Maggio i helgen så bestämde jag mig i sista minuten att följa med. Även fast jag aldrig har riktigt lyssnat på hennes musik.
Kvällen börja bra med en härlig förfest men dem roligaste människorna.
Senare var det bara att ta sig vidare till tuppens och det var verkligen kaos därinne. Det var lite lugnt just innan spelningen börja men direkt när hon kom upp på scen så blev det kaos.
Alla verkligen stod och knuffades hela tiden som har gjort att jag är helt öm i kroppen idag. Så fort jag kände att någon börja knuffas eller luta sig emot mig så knuffa jag tillbaka så man åtminstone kunde stå kvar.
 
Fast det värsta är ju att det var ingenting jämfört med vad som pågick under spelningen. Man märkte runt omkring en att så fort någon tjej stod där utan någon av sina kompisar bakom sig så kom det direkt en kille och höll om och tog på en.
Jag kände att någon började göra samma sak mot mig men jag vågade inte kolla bak vem det var heller. Anna försökte ta bort hans händer mot mig men han vägrade ge upp.
Så fort jag kände att hans händer kom längre upp mot mina bröst så kasta jag bort hans händer ifrån mig och knuffa bort honom. Men självklart kom han tillbaka varje gång, så tillslut så gick jag och Anna därifrån och vänta tills spelningen var över.
Fick reda på senare att det var en gubbe som måste ha varit runt 40-50års åldern som höll på så mot mig. Det där förstörde verkligen hela kvällen, både jag och Anna blev så less mot slutet. Ingen av oss kunde riktigt slappna av och njuta av att se Maggio.
 
Jag berätta detta för min mamma när jag var påväg hem och det första hon sa ''men varför sa du inte till vakterna?'' och jag kan säga att jag stod knappt två meter bort från en vakt och jag visste att han hade sett mig när den där mannen höll på men det är såklart att dem inte bryr sig om det, det är en konsert, det hände överallt så dem ser det inte som något konstigt.
 
Jag vet fortfarande inte om det var värt att åka dit igår. Det dåliga tog mest över allt bra som hände.